<e-didaskalia></e-didaskalia>

29/4/12

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 3.2 ενότητα Γ' Δημοτικού (Του κόσμου το ψωμί).

  1. Ακούω και γράφω:
________________________________________________________________
 ________________________________________________________________
 ________________________________________________________________
 ________________________________________________________________
 ________________________________________________________________
 ________________________________________________________________
 ________________________________________________________________


  1. Να μετατρέψεις τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και τον πλάγιο λόγο σε ευθύ.

    «Πώς πέρασες τις γιορτές;» τον ρώτησα.
___________________________________________________________
    «Είναι ώρα για ύπνο» φώναξε ο πατέρας.
___________________________________________________________
    Ο διευθυντής ρώτησε πόσα παιδιά θα έρθουν στην εκδρομή.
___________________________________________________________
    Η δασκάλα ρώτησε αγριεμένη ποιος έσπασε το τζάμι.
___________________________________________________________
    «Τι ώρα θα γυρίσεις το βράδυ;» ρώτησε ο πατέρας την Άννα.
___________________________________________________________
    Ο Δήμος είπε ότι θα μείνει στο σπίτι γιατί είναι κουρασμένος.
___________________________________________________________



  1. Να γράψεις μονολεκτικά και περιφραστικά τον υπερθετικό βαθμό.

Θετικός
Υπερθετικός
α.
ο σύντομος δρόμος
ο πιο σύντομος δρόμος
ή
ο συντομότερος δρόμος
β.
το μικρό μέγεθος
____________________
ή
____________________
γ.
η εύκολη λύση
____________________
ή
____________________
δ.
ο νέος άνδρας
____________________
ή
____________________
ε.
οι καλές μαθήτριες
____________________
ή
____________________
στ
τα ζωηρά παιδιά
____________________
ή
____________________
ζ.
οι προσεκτικοί οδηγοί
____________________
ή
____________________











4. Να αντιστοιχίσεις τις παρακάτω φράσεις με τη σωστή σημασία τους.

τα κάνω θάλασσα



αδιαφορώ τελείως
δε μου καίγεται καρφί



προσπαθώ να παραπλανήσω, να ξεγελάσω
η αλήθεια θα λάμψει



κάνω λάθος, αποτυγχάνω τελείως
μου έφυγαν πολλά λεφτά αυτό το μήνα



θα αποκαλυφθεί πλήρως
ρίχνω στάχτη στα μάτια



ξόδεψα πολλά λεφτά





5. Να βάλεις διπλή τελεία και εισαγωγικά στις παρακάτω προτάσεις.


   Μια παροιμία λέει  Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται.
   Η δασκάλα ρώτησε  Ποιος θα μας πει μάθημα;
   Το καλό το πράγμα αργεί να γίνει  λέει μια παροιμία.
   Ο Χριστός έλεγε  Αγαπάτε αλλήλους. 
   Η μητέρα μου είπε  Τώρα που θα λείπω να προσέχεις εσύ τα παιδιά.




6.    Να ξαναγράψεις τις προτάσεις με την αντίθετη σημασία των υπογραμμισμένων λέξεων,

Το σπίτι είναι μεγάλο και φωτεινό.      "      ________________________________
Τα ρούχα είναι βρόμικα.                       "      ________________________________
Η επιτυχία του είναι σίγουρη.              "      ________________________________
Ο Τάκης και ο Σάκης είναι εχθροί.      "      ________________________________
Ο κατηγορούμενος κρίθηκε ένοχος.   "      ________________________________



 7. Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με το κατάλληλο επιφώνημα:
 
Αλτ!, Μπράβο!, Ζήτω!, Ε!, Αλίμονο!, Εύγε!, Χμ!

   ……………... αυτό πρέπει να το σκεφτούμε πολύ καλά.
   …………..…. φώναξε ο φρουρός σ’ αυτούς που έρχονταν.
   ……………… τα πήγες καλά στο διαγώνισμα.
   ……………… τι κακό μας βρήκε.
  ……………… εσύ έλα εδώ.
   ………………φώναξαν οι θεατές.
   ……………… είπε δυνατά ο δάσκαλος.



 8. Να συμπληρώσεις τα κενά με τα θηλυκά των ουσιαστικών:
 
γείτονας,
γύφτος,
φούρναρης,
αγρότης,
βασιλιάς,
μάγειρας,
                                                                       νησιώτης


   Στην Αγγλία βασιλεύει η ___________________ Ελισάβετ.

   Η θεία μου είναι _________________, αφού κατάγεται από τη Χίο.


   Οι __________________ δουλεύουν στα χωράφια.

   Η ___________________ μας ανακαίνισε το σπίτι της.

  Πήγα στην ___________________ και αγόρασα ψωμί.

  Η γιαγιά μου είναι καταπληκτική ____________________.

  Χθες πέρασε από τη γειτονιά μια ___________________
      και της έδωσα κάποια παλιά μου ρούχα.




9. Διόρθωσε τα λάθη στις παρακάτω λέξεις.

εφτοιχία                 

τιρόπητα               

αδήνατος                

ζημόνο                 

ψομή                      

χοράφι                  





10. Να συμπληρώσεις τα κενά με τα θηλυκά των ουσιαστικών:
 
γείτονας,  
πελάτης,
αριστοκράτης,
 αγρότης,
βασιλιάς,
 μάγειρας,
λαντζέρης


 Η Κορνηλία είναι  εκπληκτική   _________________
   και ετοιμάζει πεντανόστιμα φαγητά.
 Δούλευε ως _____________ στο εστιατόριο, όταν ήταν στη   
   Γερμανία.
 Οι γυναίκες είναι οι καλύτερες  _____________ των  
   εμπορικών κέντρων .
 Όλοι γνωρίζουμε την καταγωγή της, αλλά αυτή παριστάνει
   την  _________________ .
 Η  _________________  δουλεύει σκληρά στο περιβόλι του
   χωριού.
 Η Σουηδία έχει βασιλιά και _______________ .
Η   _______________  μας προσκάλεσε για καφέ .




11. Γράψε τα επίθετα που μπορούν να συνοδεύουν τη λέξη ψωμί.

ψωμί

ψωμί 

ψωμί

ψωμί

ψωμί                                             

ψωμί

   









        12. Να ξαναγράψεις τις προτάσεις με την αντίθετη σημασία των υπογραμμισμένων λέξεων.

          Η μέρα σήμερα ήταν αρκετά ζεστή.
         "   ____________________________________
        
          Εμείς ξεχάσαμε τη  γιορτή σου .
               "   ____________________________________

          Ο Φώτης και ο Γιάννης κατεβαίνουν τις σκάλες.
         "   ____________________________________

          Ο σκύλος ήταν ήσυχος το βράδυ.
         "   ____________________________________

  

13. Πώς λέγεται το κατάστημα που πουλάει:


ψωμί       

τα πάντα 

φάρμακα 

κρέας     

ψητά       

αρώματα 

άνθη       

βιβλία     




 





                           14. Βάλε το κατάλληλο επιφώνημα στις παρακάτω φράσεις.
 
Μπράβο!  Χμ!  Χα χα! Στοπ!  Ποπό!

 ___________! τι πάθαμε σήμερα!
 ___________! τα κατάφερες περίφημα!
 ___________! πολύ αστεία η γκριμάτσα σου.
 ________! πρέπει να σκεφτώ λιγάκι…
 ________! μέχρι εδώ.




15. Να μετατρέψεις τον πλάγιο λόγο σε ευθύ χρησιμοποιώντας διπλή τελεία και
    εισαγωγικά.

Τον ρώτησα πώς πέρασε τις γιορτές του Πάσχα.
______________________________________________________
Ο Θωμάς ρώτησε τον Κώστα αν θέλει να παίξουν ποδόσφαιρο.
______________________________________________________
Ο Αλέξανδρος ρώτησε το Γιώργο γιατί φεύγει.
______________________________________________________
Ο γιατρός τους είπε να προσέχουν τη διατροφή τους.
______________________________________________________



16. Αντιστοίχισε τις λαϊκές φράσεις με τη σημασία τους
Λέει το ψωμί ψωμάκι.
ð

ð
Του το στέρησε την τελευταία στιγμή.
Βγάζω το ψωμί μου.
ð

ð
Ζει με στερήσεις, πεινάει πολύ.
Του πήρε τη μπουκιά από το στόμα.
ð

ð
Το αγόρασε με ελάχιστα χρήματα.
Φάγαμε ψωμί κι αλάτι.
ð

ð
Έχουμε περάσει πολλά μαζί.
Το πήρε για ένα κομμάτι ψωμί.
ð

ð
Εξασφαλίζω τα αναγκαία για επιβίωση.




17. Να συμπληρώσεις τα κενά των προτάσεων με τον περιφραστικό τύπο του υπερθετικού βαθμού των επιθέτων:

 
πλούσιος, νόστιμος
φτηνός,
έξυπνος,
επιμελής,
γρήγορος,
λαμπρός,
ψηλός
 
Το φαγητό της γιαγιάς μου είναι το πιο νόστιμο ή
    το νοστιμότερο που έχω φάει.

Ο Οδυσσέας ήταν __________________  ή    ______________________  ήρωας των Αχαιών.

             Ο Όλυμπος είναι __________________  ή      
             _____________________ βουνό της Ελλάδας.

 Το διαμέρισμα που αγόρασε ήταν __________________ ή ______________________ απ’ όλα όσα είδε.

Ο Γιώργος είναι   __________________  ή _____________________  μαθητής  
   της τάξης.

Ο ήλιος  είναι ________________ ή _________________ αστέρι.

 Το αεροπλάνο είναι __________________ ή __________________  μεταφορικό
    μέσο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η Φωτό Μου

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ:
1988.

ΔΙΑΜΟΝΗ:
Νίκαια Αττικής.

ΣΠΟΥΔΕΣ:

Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Πτυχιούχος European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Πτυχιούχος Competency in English as second language from the University of Michigan για την Αγγλική Γλώσσα.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ:

2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών μαθημάτων μέσω skype.
2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο "Πουκαμισάς".
2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου "Πουκαμισάς" στη Νίκαια.
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή στη συγγραφή εκπαιδευτικού βοηθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Γυμνασίου για τα φροντιστήρια "Πουκαμισάς".
Καλοκαίρι 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Λατινικών για την Γ' Λυκείου.
Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr σε εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tablets.
Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την Γ' Λυκείου.
2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις "Πουκαμισάς".
Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba
Αύγουστος 2014: Ψηφιοποίηση και δημοσίευση του μυθιστορήματος "Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής". Ολόκληρο το μυθιστόρημα online και δωρεάν σε μορφή e-book: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/08/apostolis-zymvragakis.html

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δημιουργός και διαχειριστής των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ιστολογίων:
http://e-didaskalia.blogspot.com, http://onomatologio.blogspot.com, http://e-sxoleio.weebly.comhttp://e-greekschool.blogspot.com, http://ilektronikosxoleio.blogspot.com, http://e-ekpaideusi.blogspot.com, http://e-meleti.blogspot.com.
Συγγραφή μυθιστορημάτων. Δύο μυθιστορήματα είναι ολοκληρωμένα και άλλα δύο είναι στο στάδιο συγγραφής τους.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
E-mail: zymvras@hotmail.gr
Facebook: facebook.com/ididaskalia
Twitter: twitter.com/e_didaskalia
Google Plus: plus.google.com/+E-didaskaliaBlogspotGr
Site: e-didaskalia.blogspot.gr