Τα προεκλογικά σποτ που άφησαν εποχή

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
ΣΠΟΤ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Από τις λαοθάλασσες του ΠΑΣΟΚ του ’80 και του ’90 έως και τον μικρό Αλέξη και το τρενάκι του Πάνου Καμμένου οκτώ περίπου μήνες πριν, τα τηλεοπτικά προεκλογικά σποτ έδιναν πάντα μπόλικο υλικό για συζήτηση και, πολλές φορές, για σάτιρα. Μπορεί να μην ήταν πάντα πετυχημένα, πολλά από αυτά όμως κατάφεραν να αποτυπωθούν στη μνήμη μας.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «ΘΑΣΟΚ» και τον Κώστα Σημίτη, τα «πράσινα παπαγαλάκια» της ΝΔ, τις απίθανες διασκευές του «Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα», το τζιπ του Τζανετάκου, ακόμη και τη σάτιρα-έκπληξη της ΚΝΕ στις ευρωεκλογές του 2014.
Καθώς η χώρα οδηγείται για άλλη μια φορά στις κάλπες, είπαμε να θυμηθούμε ορισμένα προεκλογικά σποτάκια που άφησαν εποχή...

Οι λαοθάλασσες του ΠΑΣΟΚ και η Πολιτική Άνοιξη του Α. Σαμαρά

Τηλεοπτικά σποτ μιας άλλης εποχής... Το 1993, οι λαοθάλασσες του Ανδρέα Παπανδρέου πρωταγωνιστούν στα βίντεο το ΠΑΣΟΚ. Έβερτ, Βαρβιτσιώτης και Σουφλιάς υπογραμμίζουν τα κατορθώματα της ΝΔ. «Το αύριο θα νικήσει» υπόσχεται η Πολιτική Άνοιξη του Αντώνη Σαμαρά σε ένα «εκρηκτικό» σποτ, ενώ ο Συνασπισμός προτρέπει του Έλληνες να πάρουν «την αριστερή στροφή ανοιχτά».

Το «Νέο ΘΑΣΟΚ» του Κώστα Σημίτη

Τα «θα» του Κώστα Σημίτη σε ομιλία του τον Σεπτεμβρίου του 1996 στο Περιστέρι ενέπνευσαν τη ΝΔ, η οποία... μέτρησε και τα 35. «Νέο ΘΑΣΟΚ. ΘΑ το ψηφίσετε;» ήταν η ατάκα που συνόδευε το βίντεο.

«Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα και τη θέλουμε»

Μια από τις προεκλογικές ατάκες που χαράχτηκε περισσότερο στη μνήμη μας για τη σάτιρα που ενέπνευσε. Η εκστρατεία της ΝΔ στις εκλογές του 2000 με σύνθημα «Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα και τη θέλουμε» έμεινε στην ιστορία για τις εμπνευσμένες διασκευές των «Αμάν», που είχαν ως αποτέλεσμα όλοι -λίγο πολύ- να καταλήξουμε να σιγοτραγουδάμε το σύνθημα.

Τζιπ εναντίον αυτοκινήτου πόλης

Στις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές του 2002, Φώφη Γεννηματά και Γιάννης Τζανετάκος διασταυρώνουν τα ξίφη τους για την υπερνομαρχία Αθηνών - Πειραιώς. Η διαφημιστική καμπάνια που επέλεξε ο δεύτερος αποτελεί αναμφισβήτητα μία από τις πιο πολυσυζητημένες των τελευταίων δεκαετιών.
Στο βίντεο, ο υποψήφιος της ΝΔ παρομοιάζεται με τζιπ, ενώ, δίπλα του, η κ. Γεννηματά είναι ένα μικρό αυτοκινητάκι πόλης. Η διαφήμιση ξεσήκωσε κυρίως αρνητικά σχόλια, με την κάλπη να αναδεικνύει τελικά νικήτρια την κ. Γεννηματά.

Πάμε!

Εθνικές εκλογές του 2009 και ο Γιώργος Παπανδρέου δεσμεύεται υπό τις επευφημίες πολιτών «να δημιουργήσουμε την Ελλάδα που θέλουμε». Κουμπώνει τα μανικετόκουμπά του, φοράει το σακάκι του και προτρέπει: «Πάμε!». Λίγους μήνες αργότερα, η Ελλάδα θα μπει σε μνημόνιο.

Τα πράσινα παπαγαλάκια

«Καταστροφή! Καταστροφή! Φόροι! Φόροι! Θα χάσεις το σπίτι! Θα μείνεις χωρίς δουλειά»... Ένα σποτ της ΝΔ που έγινε αντικείμενο συζήτησης το 2009. Η ΝΔ απαντά στην προεκλογική εκστρατεία του ΠΑΣΟΚ με τα «πράσινα παπαγαλάκια» που σπέρνουν τον πανικό, τονίζοντας: «Εσύ, ξέρεις την Αλήθεια – Νέα Δημοκρατία».

«Και η Ελλάδα κύριε;»

«Και η Ελλάδα κύριε; Δεν είναι; Γιατί;» αναρωτιέται μια μαθήτρια απευθυνόμενη στον δάσκαλό της που παραθέτει τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για ένα ακόμη βίντεο που είχε προκαλέσει αίσθηση το 2012, με τη ΝΔ να υπογραμμίζει πως «Με το μέλλον των παιδιών μας, δεν παίζουμε».

Η έκπληξη της ΚΝΕ

Σε ένα βίντεο διαφορετικό από το ύφος στο οποίο έχουμε συνηθίσει το ΚΚΕ, η ΚΝΕ παρουσίασε ενόψει των εκλογικών αναμετρήσεων του 2014 ένα βίντεο στο οποίο ασκούσε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για τη θέση του για τα μνημόνια. «Ο ΣΥΡΙΖΑ θα σκίσει τα Μνημόνια» ήταν η ατάκα που έκανε ένα μωρό που ξεκαρδίζεται στα γέλια. Το σποτ έκανε τον γύρο των social media, προκαλώντας πλήθος σχολίων.

Ο μικρός Αλέξης και το τρενάκι των ΑΝ.ΕΛ.

Το προεκλογικό σποτ των Ανεξαρτήτων Ελλήνων με σύνθημα «αναγκαίο καλό» για τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου του 2015 έχει ήδη αφήσει εποχή. Στο βίντεο εμφανιζόταν ένα μικρό παιδί να παίζει με ένα τρενάκι, το οποίο εκτροχιάζεται. Τότε ζητά τη συνδρομή του Πάνου Καμμένου, ο οποίος του εξηγεί ότι που και που πρέπει να κόβει ταχύτητα για να μη βγαίνει το τρένο από τις ράγες. Η κορύφωση της σημειολογίας είναι στο τέλος του διαφημιστικού σποτ, που αποκαλύπτεται ότι το παιδάκι λέγεται... Αλέξης.
Το σποτάκι χαρακτηρίστηκε ως επιτυχημένο. Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, λειτούργησε θετικά και επηρέασε την ψήφο.

Το σποτ-απόλαυση του κινήματος ΕΛ.ΛΑ.ΔΑ

Για το τέλος αφήσαμε ένα απολαυστικό βίντεο της εκλογικής αναμέτρησης του Ιανουαρίου του 2015. Το προεκλογικό σποτ του Κινήματος ΕΛ.ΛΑ.ΔΑ - Ελληνική Λαϊκή Δημοκρατική Απελευθέρωση, με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Παπανικόλα, έγινε viral στις προηγούμενες εκλογές. Ένα τραγούδι περιέγραφε τις βασικές αρχές του κόμματος, τις οποίες ανέλυαν στη συνέχεια οι βασικοί εκπρόσωποί του: ο κ. Παπανικόλας, ο νέος… Κολοκοτρώνης και ο… απόγονος του Παπαφλέσσα!

Περισσότερα αφιερώματα εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)