Άσκηση για βελτίωση στη δομή των προτάσεων

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
kid-in-schoolΗ άσκηση βοηθά το παιδί να καταλάβει τα διαφορετικά είδη λέξεων και τη χρήση τους μέσα σε μια πρόταση (ρήμα, ουσιαστικό, επίθετο κλπ). Παράλληλα, στοχεύει στη διδασκαλία της δομής των προτάσεων και τη χρήση σωστών άρθρων, γένους, αριθμoύ των ουσιαστικών/επιθέτων και το χρόνο των ρημάτων για να έχει νόημα η πρόταση. Και όλα αυτά…με έναν χαλαρό και αρκετά αστείο τρόπο!

Τα απαραίτητα:
Χρωματιστά χαρτόνια κομμένα σε παραλληλόγραμμα, μικροί φάκελοι και μαρκαδόροι.

Βήματα:
1. Χωρίζουμε τους φακέλους και γράφουμε μια ετικέτα για τον καθένα:
π.χ. ρήματα – ουσιαστικά ή ρήματα – ουσιαστικά – επίθετα ή υποκείμενο – ρήμα – αντικείμενο, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού αλλά και τον διδακτικό μας στόχο.
2. Ζητάμε από το παιδί να μας πει μερικές λέξεις από κάθε κατηγορία και τις γράφουμε στα κομμένα χαρτόνια μας (μία σε κάθε χαρτόνι).
3. Βάζουμε τα χαρτόνια με τις λέξεις στον ανάλογο φάκελο.
4. Ζητάμε από το παιδί να πάρει μια λέξη από τον κάθε φάκελο και να φτιάξει μια πρόταση. Συχνά οι προτάσεις που προκύπτουν είναι αστείες.
π.χ. σκύλος κάθομαι καμινάδα —> Ο σκύλος κάθεται στην καμινάδα
Αν δεν βγάζουν νόημα, τότε ζητάμε από το παιδί να αλλάξει κάπως την πρόταση ώστε να έχει νόημα. Επίσης, το παιδί πρέπει να βάζει σωστά τα άρθρα, τους χρόνους των ρημάτων, τα γένη των επιθέτων κλπ. Αν η πρόταση είναι ελλιπής, τότε το παιδί την ολοκληρώνει μόνο του. Οι προτάσεις μπορούν να γίνονται προφορικά ή και γραπτά. Από μια αστεία πρόταση μπορείτε να φτιάξετε και μια αστεία ιστορία ή ζωγραφιά!


Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)