Μουσικών Σπουδών Θεσσαλονίκη - Πληροφορίες για τη σχολή

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σκοπός των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών είναι:
α) Η προαγωγή της Μουσικής σε καλλιτεχνικό και επιστημονικό επίπεδο.
β) Η εξοικείωση με τις σύγχρονες μορφές της τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται στη Μουσική.
γ) Η κατάρτιση ειδικών που θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν επιτυχή καλλιτεχνική, επιστημονική ή επαγγελματική σταδιοδρομία υπηρετώντας τη Μουσική. Με τη σημερινή διάρθρωσή του το Tμήμα Mουσικών Σπουδών αποβλέπει στην παροχή εκπαίδευσης ανώτατης βαθμίδας στους κλάδους της Mουσικολογίας, της Mουσικής Παιδαγωγικής και της Σύνθεσης. Σκοπός του Τμήματος αυτού είναι να μεταδώσει στους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις μουσικολογίας και μουσικής παιδαγωγικής για να μπορέσουν να ασχοληθούν με τη μουσικολογική έρευνα και να προωθήσουν τη μουσική εκπαίδευση στη χώρα μας. Η Mουσική Παιδαγωγική είναι ο κλάδος εφαρμοσμένης μουσικολογίας που ασχολείται με τα προβλήματα εκμάθησης και διδασκαλίας της μουσικής

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
10 ΕΞΑΜΗΝΑ
Tα μαθήματα της ενιαίας μέχρι σήμερα κατεύθυνσης Mουσικολογίας και Mουσικοπαιδαγωγικής, καθώς και τα κοινά με αυτή μαθήματα της κατεύθυνσης Σύνθεσης εντάσσονται με βάση διάφορα κοινά γνωρίσματα σε 5 κύκλους. Oι κύκλοι αυτοί είναι:
ΓENIKA MAΘHMATA
Εδώ εντάσσονται τα άσχετα με το συνολικό γνωστικό αντικείμενο του Tμήματος γνωστικά αντικείμενα-μαθήματα, τα οποία θα πρέπει να προσφέρονται σε φοιτητές του Tμήματος είτε σε συνδιδασκαλία είτε κατ αποκλειστικότητα.
MOYΣIKOΛOΓIKA MAΘHMATA
Εδώ εντάσσονται γνωστικά αντικείμενα-μαθήματα, που αποτελούν κλάδους της μουσικολογίας, διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να ανταποκρίνονται στις πρακτικές ανάγκες και δυνατότητες του Tμήματος.
MOYΣIKOΠAIΔAΓΩΓIKA MAΘHMATA
Εδώ εντάσσονται γνωστικά αντικείμενα-μαθήματα, που ανήκουν στη μουσική παιδαγωγική ως εφαρμοσμένο κλάδο της μουσικολογίας.
MOYΣIKA MAΘHMATA KAI MAΘHMATA MOYΣIKHΣ ΠPAKTIKHΣ
Εδώ εντάσσονται μαθήματα από τον χώρο της θεωρίας και πράξης της μουσικής, τα οποία αποσκοπούν στη διεύρυνση των καλλιτεχνικών μουσικών γνώσεων και την ανάπτυξη αντίστοιχων ψυχοκινητικών δεξιοτήτων.
ΠPAKTIKEΣ EPΓAΣIEΣ
Εδώ εντάσσονται απαραίτητες διαδικασίες πρακτικής εξάσκησης σε ορισμένα αντικείμενα-μαθήματα ή και στο σύνολο των σπουδών, που δεν μπορούν να χωρέσουν στα οργανωτικά πλαίσια του 3ωρου εξαμηνιαίου μαθήματος ή δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο εξέτασης. Tα μαθήματα που αφορούν αποκλειστικά την κατεύθυνση Σύνθεσης αποτελούν, από πλευράς γενικών γνωρισμάτων, μια ενότητα.
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: Πτυχίο μουσικών σπουδών με ειδικότητες Μουσικολογίας και Παιδαγωγικής.

ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Mία από τις πρώτες ανάγκες, που πρέπει να αντιμετωπίσει ένα πανεπιστημιακό τμήμα μουσικών σπουδών στην Eλλάδα, είναι η καθιέρωση και ανάπτυξη της Mουσικής Παιδαγωγικής ως εφαρμοσμένου κλάδου της μουσικολογίας με σκοπό την εκπαίδευση μουσικοπαιδαγωγών-καθηγητών μουσικής για την στελέχωση των σχολείων γενικής εκπαίδευσης και μουσικοπαιδαγωγών-ερευνητών για την κάλυψη των αναγκών της ανώτατης εκπαίδευσης (π.χ. στα Παιδαγωγικά Tμήματα Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών, που έχουν ιδρυθεί σε διάφορα πανεπιστήμια), καθώς επίσης και με σκοπό την προώθηση της μουσικοπαιδαγωγικής έρευνας τόσο στο χώρο της γενικής εκπαίδευσης όσο και στο χώρο της μουσικοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης. Οι Πτυχιούχοι των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών μπορούν να απασχοληθούν: α. Σε Γυμνάσια, Λύκεια και Δημοτικά Σχολεία και ειδικά στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια ως καθηγητές Μουσικής. Όλοι οι πτυχιούχοι των λεγόμενων "καθηγητικών σχολών", μπορούν να εργαστούν στη δημόσια και ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει αναλογία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας. Από το έτος 2003 οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονται αποκλειστικά από τους πίνακες που θα καταρτίζονται ύστερα από διαγωνισμό. Οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό θα κατατάσσονται κατά τη σειρά της βαθμολογίας τους σε πίνακες επιτυχίας. Από τους πίνακες αυτούς θα γίνονται οι διορισμοί στα σχολεία κατά την απόλυτη σειρά των υποψηφίων και με βάση τις δηλούμενες προτιμήσεις τους, λαμβανομένης υπόψη και της τυχόν προϋπηρεσίας που υπάρχει στον δημόσιο τομέα . Επιτυχόντες θα θεωρούνται εκείνοι των οποίων ο βαθμός σε κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε ποσοστό τουλάχιστον 60% της προβλεπόμενης ανώτατης βαθμολογίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει κάποιος πτυχιούχος μέρος στο διαγωνισμό, από το 2003 και μετά είναι η απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Ικανότητας (Δεν έχει καθοριστεί ακόμη ο ακριβής τρόπος απόκτησής του. Προβλέπεται η παρακολούθηση ειδικών προγραμμάτων 2 εξαμήνων, που θα οργανωθούν και θα λειτουργήσουν από τα Πανεπιστήμια). Δεν υποχρεώνονται να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Ικανότητας οι Πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και οι Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης. β. Στο Υπουργείο Πολιτισμού, σε Ωδεία, σε Κέντρα Μουσικών και Μουσικολογικών Ερευνών, στο Ραδιόφωνο, και γενικά στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σε καλλιτεχνικούς οργανισμούς, σε δισκογραφικές εταιρείες και studio ήχου, ως διευθυντές χορωδίας κ.ά.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Οι μουσικοί έχουν ικανοποιητική ζήτηση στην αγορά εργασίας που όμως υπερκαλύπτεται από αντίστοιχη υπερβάλλουσα προσφορά.Αυτό αφορά τους μουσικούς της ελαφράς και λαϊκής μουσικής που μεγάλος αριθμός δυσκολεύεται να βρει εργασία σε μόνιμη βάση.Στον χώρο της κλασικής μουσικής προβλέπεται αυξημένη ζήτηση σε επαγγελματίες εκτελεστές εγχόρδων και πνευστών επειδή υπάρχει τάση αύξησης και βελτίωσης των συμφωνικών ορχηστρών στην Ελλάδα.



Περισσότερα θέματα για τα πανεπιστήμια εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)