Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Ιωάννινα - Πληροφορίες για τη σχολή

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Τα Τμήματα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) αποτελούν μετεξέλιξη και σύνθεση των Ψυχοπαιδαγωγικών Εργαστηρίων - Τμημάτων και των Φιλοσοφικών Σπουδαστηρίων - Τμημάτων.
Οι φοιτητές των Τμημάτων έρχονται σε επαφή τόσο με την ιστορική εξέλιξη (ιστορία της Φιλοσοφίας) όσο και με τη συστηματική οργάνωση (φιλοσοφικά συστήματα) και την κατά τομέα έκφραση και ανάπτυξη (κοινωνική, πολιτική κ.λ.π. Φιλοσοφία) των φιλοσοφικών αναζητήσεων. Καταρτίζονται στις αρχές, τις σχολές, τη μεθοδολογία και τις τεχνικές της Ψυχολογίας. Εκπαιδεύονται στα θεωρητικά δεδομένα, τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και τις αναζητήσεις, τους πειραματισμούς και τις εφαρμογές των Παιδαγωγικών Επιστημών.

Προγράμματα Σπουδών

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
Το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής απονέμει πτυχίο τριών (3) κατευθύνσεων:
α. Φιλοσοφικών Σπουδών.
β. Παιδαγωγικών Σπουδών.
γ. Ψυχολογικών Σπουδών.
Οι σπουδές διαρκούν 8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Τα προγράμματα σπουδών τους καλύπτουν το χώρο της Φιλοσοφίας, των επιστημών της Αγωγής και της επιστήμης της Ψυχολογίας.
ΤΟΜΕΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Υποχρεωτικά Μαθήματα Α' Κύκλος (1 ο - 4ο εξάμηνο, για όλους ανεξαίρετα τους φοιτητές του Τμήματος Φ.Π.Ψ.)
Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία, Νεότερη & Σύγχρονη Φιλοσοφία, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία, Κοινωνική & Πολιτική Φιλοσοφία, Φιλοσοφία της Επιστήμης ή Επιστημολογία - Ιστορία των Επιστημονικών Ιδεών.
Β' Κύκλος (5ο · 8ο εξάμηνο)
Ιστορία της Φιλοσοφίας Η προβληματική της Φιλοσοφικής Ιστοριογραφίας, Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία, Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία Α' (Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι), Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία
Β' (Αρχαία Σοφιστική), Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία Γ' (Σωκράτης & Σωκρατικές Σχολές), Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία Δ' (Πλάτων & Αρχαία Ακαδημία), Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία Ε' (Αριστοτέλης & Αρχ. Περίπατος), Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία ΣΤ' (Ελληνιστική Φιλοσοφία), Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία Ζ',(Η Φιλοσοφία της Ύστερης Αρχαιότητας ως τον 6ο αι. μ.Χ.), Ρωμαϊκή Φιλοσοφία, Βυζαντινή Φιλοσοφία, Μεσαιωνική Φιλοσοφία, Νεότερη & Σύγχρονη Φιλοσοφία, Σύγχρονη Φιλοσοφία, Νεοελληνική Φιλοσοφία, Φιλοσοφίες του Εξω-ευρωπάίκού Χώρου. Συστηματική Φιλοσοφία Εισαγωγή στη Φιλοσοφία, Οντολογία - Μεταφυσική, Φιλοσοφική Ανθρωπολογία, Επιστημολογία - Ιστορία των Επιστημονικών Ιδεών, Λογική, Γνωσιοθεωρία, Φιλοσοφία της Επιστήμης, Φιλοσοφία της Φύσης, Φιλοσοφία των Φυσικών Επιστημών, Φιλοσοφία των Μαθηματικών, Φιλοσοφία της Ιατρικής, Ηθική, Κοινωνική & Πολιτική Φιλοσοφία, Φιλοσοφία της Ιστορίας, Φιλοσοφία του Πολιτισμού, Φιλοσοφία της Παιδείας, Φιλοσοφία της Γλώσσας, Αισθητική - Φιλοσοφία της Λογοτεχνίας, Φιλοσοφική Ερμηνευτική, Φιλοσοφία της θρησκείας, Επίκαιρα Φιλοσοφικά Προβλήματα (π.χ. Τεχνική Οικολογία κτλ.), Κοινωνιολογία, Φιλοσοφία των Κοινωνικών Επιστημών.
ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα, Η Διάπλαση των Εκπαιδευτικών: από τη Συγκρότηση της Παράστασης στη "Φιλοτέχνησή" της, Αναλυτικό Πρόγραμμα & Ιδεολογία, Κοινωνική Ανισότητα των Φύλων, Εκπαίδευση & Αγορά Εργασίας: Ρύθμιση & Απορύθμιση, Εκπαίδευση & Αξιολόγηση, Ο Προφορικός & Γραπτός Λόγος: Προβλήματα Διδασκαλίας & Αξιολόγησης στο Σχολείο, Διδασκαλία & Εκπαιδευτικοί, Τεχνικές Στατιστικής Ανάλυσης για την Παιδαγωγική & Ψυχολογική Έρευνα, Παιδαγωγοί & Παιδαγωγικά Ρεύματα, Μεθοδολογία Παιδαγωγικής Έρευνας, θεωρίες της Κοινωνικοποίησης, θεωρίες Μάθησης - Κίνητρα, Μέθοδοι & Δυσχέρειες Μάθησης, Οργάνωση & Διοίκηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος, Η Εκπαίδευση στις Χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Πολιτική της Ε.Ε. για την Εκπαίδευση, Εκπαίδευση & Κοινωνική Αναπαραγωγή στην Ελλάδα, Παιδικό Λογοτεχνικό Βιβλίο, Κοινωνιολογία του Σχολείου, Σχολική Αποτυχία & Εκπαιδευτικοί, Κοινωνική Ανισότητα των Φύλων, θεωρίες των Εκπαιδευτικών Οργανισμών, Εκπαίδευση & Αγορά Εργασίας: Ρύθμιση & Απορύθμιση, Ο Προφορικός & Γραπτός Λόγος: Προβλήματα Διδασκαλίας & Αξιολόγησης στο σχολείο, Διδασκαλία & Εκπαιδευτικοί, Διδακτική & Ιδεολογία, Οργάνωση & Διαχείριση της Σχολικής Τάξης, θεωρίες Μάθησης -Κίνητρα, Οργάνωση & Διοίκηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος, Η Εκπαίδευση στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης & η Πολιτική της Ε.Ε. για την Εκπαίδευση, Οικονομία της Εκπαίδευσης, Εισαγωγή στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής
Παιδικό Λογοτεχνικό Βιβλίο, Οικονομία της Εκπαίδευσης, Εκτίμηση της Επίδοσης των Μαθητών & του Διδακτικού Έργου, Εκπαιδευτική Πολιτική & Εκπαιδευτικές Αλλαγές.
ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Γενική Ψυχολογία
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Εισαγωγή στη Ψυχολογία Ι, Εισαγωγή στη Ψυχολογία II, Στατιστική
Ι: Εισαγωγή στη Στατιστική & Μεθοδολογία Κοινωνικής Έρευνας, Στατιστική
II: Μεθοδολογία Κοινωνικής Έρευνας Εφαρμογές, θεωρίες Προσωπικότητας, Γνωστική Ψυχολογία της Μάθησης, Ψυχοφυσιολογία Ι, Ψυχοφυσιολογία II. Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις στην Ψυχολογία, Στατιστική
III: Εφαρμογή στην Έρευνα.
Κοινωνική Ψυχολογία
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Εισαγωγή στη Κοινωνική Ψυχολογία, θέματα Κοινωνικής Ψυχολογίας.
Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής
Ψυχοκοινωνιολογία της Οικογένειας, Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία. Εξελικτική Ψυχολογία Υποχρεωτικά Μαθήματα Εξελικτική Ψυχολογία
Ι: Περιγεννητική Περίοδος, Ενδομήτρια ζωή & Βρεφική Ηλικία, Εξελικτική Ψυχολογία
II: Προσχολική ηλικία, Εξελικτική Ψυχολογία
III: Σχολική Ηλικία, Εξελικτική Ψυχολογία
IV: Εφηβεία.
Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής 
Πρώιμες Εμπειρίες: Επιρροές & Επιπτώσεις στην Αναπτυξιακή Πορεία. Κλινική Ψυχολογία Υποχρεωτικά Μαθήματα Κλινική Ψυχολογία Ι, Κλινική Ψυχολογία II, Κλινική Ψυχολογία III, Εξελικτική Ψυχοπαθολογία.
Μαθήματα Υποχρεωτικής Επιλογής
Σχολική Ψυχολογία Ι: Δυσκολίες Μάθησης, Σχολική Ψυχολογία II: Δυσκολίες Προσαρμογής του Παιδιού & του Εφήβου στη Σχολική Κοινότητα, Ψυχολογικές Μετρήσεις.
Σημείωση:
Ο φοιτητής ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγει, καταρτίζει το προσωπικό του πρόγραμμα σπουδών με στόχο να συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό διδακτικών μονάδων που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Σχολική Ψυχολογία
2. Κλινική Ψυχολογία
3. Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης
4. Συμβουλευτική και Επαγγελματικό Προσανατολισμό
5. Συστηματική Φιλοσοφία
6. Ιστορία της Φιλοσοφίας
Παν/μιο Ιωαννίνων
1. Ελληνικής Φιλοσοφίας - Φιλοσοφίας των Επιστημών

ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Οι απόφοιτοι έχουν καταρχήν τις ίδιες δυνατότητες με τους αποφοίτους των υπολοίπων Τμημάτων των Φιλοσοφικών Σχολών. Μπορούν να διοριστούν στη Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογο. Να σημειωθεί ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων Φ.Π.Ψ. δε χρειάζονται παιδαγωγική επάρκεια για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ για διορισμό στη Μέση Εκπαίδευση.
Δεν μπορούν να απαιτήσουν να αναλάβουν τη διδασκαλία μαθημάτων αποκλειστικά της ειδικότητάς τους (Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός), εφόσον αυτό δεν έχει κατοχυρωθεί νομοθετικά. Επειδή ο διορισμός στη Μέση Εκπαίδευση απαιτεί μεγάλο χρόνο αναμονής πρόσφορη λύση αποτελεί η απασχόληση σε φροντιστήρια. Άλλες δυνατότητες για τους αποφοίτους των Φ.Π.Ψ. Τμημάτων. Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του Υπ. Παιδείας. Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής. Θεραπευτικές Κοινότητες Απεξάρτησης Τοξικοεξαρτημένων ατόμων. Ερευνητικά Κέντρα ως ερευνητές Κοινωνικοί Ψυχολόγοι. Γραφεία πολιτικών δημοσκοπήσεων, διαφήμισης, marketing, σχολεία, οικοτροφεία, προγράμματα αλφαβητισμού, κοινωνικής ένταξης ή επανένταξης, ως Κοινωνικοί Ψυχολόγοι.
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Σύμβουλοι Αλκοολικών και Τοξικοεξαρτημένων, Ειδικοί σε θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού - Συμβουλευτικής, Συμβουλευτικοί Ψυχολόγοι





Περισσότερα θέματα για Πανεπιστήμια εδώ.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)