Υπόβαλε το μηχανογραφικό σου ή υπέβαλε το μηχανογραφικό σου;

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0

ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗΣ

Χθες βοήθησα στην υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου μιας μαθήτριας μου. Παρεμπιπτόντως συγχαρητήρια για όλους μου τους μαθητές και την προσπάθεια που κατέβαλλαν όλη τη χρονιά και τελικά ανταμείφθηκαν. Φτάνοντας λοιπόν στο κρίσιμο σημείο της οριστικής υποβολής, ρωτάω "είσαι σίγουρη; Να το υποβάλω οριστικά;" και μου απαντάει "Ναι! Υπέβαλέ το!".

Φυσικά η υποβολή πήρε μια μικρή αναβολή και στη θέση της κάναμε ένα μίνι μάθημα νεοελληνικής γλώσσας, το οποίο μου έδωσε την αφορμή να γράψω το σημερινό άρθρο της κατηγορίας "Γλωσσικά λάθη" με θέμα το συνηθισμένο λάθος στη χρήση της προστακτικής που σχεδόν όλοι κάνουμε.

Η προστακτική δεν παίρνει αύξηση! Αύξηση παίρνει μόνο η οριστική και μόνο οι παρελθοντικοί χρόνοι, τόσο στα αρχαία όσο και στα νέα ελληνικά!

ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΕΣ
ΣΩΣΤΕΣ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΕΣ
παρήγγειλέ μου
παράγγειλέ μου
επανέλαβέ το
επανάλαβέ το
ανέβαλέ το
ανάβαλέ το
ήλεγξέ το
έλεγξέ το
υπέγραψέ το
υπόγραψέ το
μετέφρασέ το
επέλεξέ το
υπέβαλέ το
αντέκρουσέ το
μετέτρεψέ το
διέγραψέ το
μετέτρεψέ το
κατέθεσέ τα
εγκατέλειψέ το
απέδειξέ το
παρήγγειλέ το
υπέθεσέ το
περιέγραψέ το
μετάφρασέ το
επίλεξέ το
υπόβαλέ το
αντίκρουσέ το
μετάτρεψέ το
διάγραψέ το
μετάτρεψέ το
κατάθεσέ τα
εγακατάλειψέ το
απόδειξέ το
παράγγειλέ το
υπόθεσέ το
περίγραψέ το



Αποστόλης Ζυμβραγάκης
Φιλόλογος



Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)