Γλώσσα Β' Δημοτικού - 7η ενότητα (Πώς λέμε όχι;) - Φύλλα εργασίας, επαναληπτικές ασκήσεις, κριτήριο αξιολόγησης

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0


ΤΟΝΟΙ – ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΗΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ



1. Τόνισε τις λέξεις :

το αυτοκινητο μας                         τα ταξιδια σας                      το παραθυρο μου

η οικογενεια μου                            ο δασκαλος σου                    αλλαξε το

ο πατερας της                                 οι ανθρωποι τους                 το καραβακι μου





2. Βάλε τα σημεία στίξης στο παρακάτω κείμενο :


  Ο μικρός πρίγκιπας σκέφτηκε

  Πέταξα με το αεροπλάνο μου σε όλο τον κόσμο μέχρι που έπαθα βλάβη πάνω από τη Σαχάρα Κάτι έσπασε στον κινητήρα Το πρώτο βράδυ κοιμήθηκα πάνω στην άμμο Έμοιαζα με ναυαγό Φαντάζεστε την έκπληξή μου όταν με ξύπνησε μια παράξενη φωνή Έτριψα τα μάτια μου Είδα έναν περίεργο ανθρωπάκο Πώς με κοιτάζει έτσι

  ‘Όταν είδε το αεροπλάνο με ρώτησε 

   Έρχεσαι από τον ουρανό  Από κάποιο πλανήτη

   Τον ρώτησα κοφτά

   Εσύ από ποιον πλανήτη έρχεσαι

   Ο ανθρωπάκος δε μου απάντησε Κοίταξε το αεροπλάνο μου κούνησε αργά αργά το κεφάλι του και είπε

   Μ’  αυτό το μέσο δεν μπορείς να έρχεσαι από μακριά γιατί





3. Γράψε τις ερωτήσεις που ταιριάζουν στις παρακάτω απαντήσεις :

v ―   ____________________________________________________________________

―   Με λένε Μαρία.

v ―   ____________________________________________________________________

―   Χτες το βράδυ ήμουν στο σινεμά με τη μητέρα μου.

v ―   ____________________________________________________________________

―   Αυτή την μπλούζα την αγόρασα  20 € .

v ―   ____________________________________________________________________

―   Η γιαγιά ήταν στο τηλέφωνο.

____________________________________________________________________






ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ



1. Συμπλήρωσε τα κενά των προτάσεων με τις αρνητικές λέξεις που είναι γραμμένες παρακάτω:

ποτέ, όχι, δεν, κανένας, ούτε, τίποτε, δε, ποτέ, αποκλείεται, ουδέν, ούτε, μην




― Θέλετε να πάμε εκδρομή στο δάσος ;
― Ναι, ναι, φώναξαν τα μισά παιδιά.
― _____________ , είπαν τα άλλα μισά.
― Θα ψήσουμε και μπριζολάκια.
― _______ επιμένετε. ______________  μας  ________ πρόκειται να αλλάξει την
       απόφασή του.
― Γιατί _______ θέλετε;  Είστε κουρασμένοι ή βαριέστε; Τι έχετε;
― ________ είμαστε κουρασμένοι _________ βαριόμαστε. ____________δεν έχουμε.
Φοβόμαστε τον κίνδυνο της πυρκαγιάς και μάλιστα, αφού θα ψήσετε και     μπριζολάκια, ____________________ να συμφωνήσουμε.
―Μα, θα είμαστε πολύ προσεκτικοί και θα έχουμε μπουκάλια με νερό. Αν
    απλωθεί η φωτιά, θα τη σβήσουμε αμέσως.
― Πότε θα βάλετε μυαλό επιτέλους;
― _____________  ,  ________________ .
― ____________ σχόλιον.


2. Διάβασε προσεκτικά το διάλογο των παιδιών, βρες τις λέξεις που χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να αρνηθούμε κάτι και υπογράμμισέ τες :
― Παιδιά, σκέφτομαι να μην ανοίξω βιβλίο. Θα έρθω στο σχολείο αύριο αδιάβαστος.
― Όχι, μην το κάνεις αυτό, ούτε να το σκέφτεσαι.            
― Δεν πιστεύω αυτά που ακούν τα αυτιά μου!
― Αποκλείεται εσύ να έρθεις αδιάβαστος.
―Κανένας δε σε παίρνει στα σοβαρά. Μη λες τίποτε άλλο.
― Ούτε ένα αστείο δεν μπορώ να σας κάνω! Ποτέ δε θα πήγαινα στο σχολείο αδιάβαστος, γιατί αγαπώ πολύ το διάβασμα.
 


 
ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ



ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ -ΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ


1.       Κλίνω το ρήμα είμαι.
Εγώ
είμαι
Εσύ

Αυτός

Εμείς

Εσείς

Αυτοί


2.       Συμπληρώνω τις προτάσεις με το ρήμα είμαι στο σωστό τύπο.
·         Εγώ ………………. μαθητής της ΄Β Δημοτικού
·         Ο Νικόλας …………………….. στο χωριό μαζί με τον παππού του.
·         Εσείς …………….. πολύ καλοί μαθητές
·         Οι φίλοι μου ………………… μαζεμένοι στην πλατεία

3.       Κάνω προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις.
Ντουλάπα
______________________________________________________________
Παπούτσια
______________________________________________________________
Ραπτομηχανή
______________________________________________________________
Λογαριασμός
______________________________________________________________

4.       Γράφω τις παρακάτω προτάσεις από τον ενικό  στον πληθυντικό αριθμό.
·         Εγώ είμαι χαρούμενος.   Εμείς είμαστε χαρούμενοι.
·         Αυτός είναι μουσικός. ________________________________________
·         Εσύ είσαι τυχερός ___________________________________________
·         Αυτή είναι καθηγήτρια. _______________________________________




ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

1.    Βάζω τελεία (.), ερωτηματικό (;) ή θαυμαστικό (!) στις παρακάτω προτάσεις:

Ø Τι ώρα θα έρθεις

Ø Η Άννα και ο Πέτρος είναι φίλοι

Ø Πώς πηγαίνεις στο σχολείο

Ø Αχ, το χέρι μου

Ø Τι όμορφο που είναι

Ø Ο Κώστας διαβάζει ένα παραμύθι



2.    Βάζω τόνους στις παρακάτω προτάσεις:

·        Αυριο θα παμε βολτα με το αυτοκινητο μας.

·        Μη διαβαζεις το ημερολογιο μου.

·        Κατεβα απο το ποδηλατο μου.

·        Οι μαθητες εχασαν τα τετραδια τους.

3.    Συμπληρώνω τις ερωτήσεις με τις λέξεις πού, πότε, γιατί και πώς:
-         _______ πήγες να δεις τη γιαγιά σου;  - Χτες το απόγευμα.

-         _______ πήγες να δεις τον αγώνα;    - Στο γήπεδο.

-         _______ ήρθες στο σχολείο;   - Με τα πόδια.

-         _______ δεν αγόρασες την μπλούζα;  - Γιατί δεν είχα λεφτά.

4.    Συμπληρώνω τις προτάσεις με τις αρνητικές λέξεις που ταιριάζουν:



 
Αποκλείεται, Ποτέ, Δεν, ούτε, Όχι, ούτε


v Δεν ξέρω _______ γαλλικά ________ γερμανικά.

v ___________ να σου πάρω κι άλλο παιχνίδι.

v ________ , δε με λένε Κατερίνα.

v _______ δε σου είπα ψέματα.

v _______ ξέρω τι ώρα θα γυρίσει.



5.    Βάζω το παραμύθι στη σωστή σειρά, γράφοντας τις λέξεις ΤΙΤΛΟΣ, ΑΡΧΗ, ΜΕΣΗ και ΤΕΛΟΣ:

ü Όταν επιστρέψαμε, ήμασταν κουρασμένοι αλλά ευτυχισμένοι!

ü Μια Κυριακή εγώ και η οικογένειά μου πήγαμε βόλτα στην εξοχή. Ετοιμάσαμε         
      τα πράγματά μας και τα βάλαμε στο αυτοκίνητο.
ü Βόλτα στην εξοχή.

ü  Μόλις φτάσαμε στο μικρό δασάκι, αρχίσαμε να παίζουμε, να τρέχουμε, να 
      διασκεδάζουμε! Και τι δεν κάναμε! 

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)