Σύνοδος Πρυτάνεων: Για τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
Σύνοδος Πρυτάνεων: Για τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων

Καθηγητές ΑΕΙ: Αρνητικοί σχετικά με το νέο Λύκειο
Με κύριο θέμα συζήτησης την διαθεσιμότητα των διοικητικών τους υπαλλήλων αλλά και την υποχρηματοδότηση των Ιδρυμάτων τους συνεδριάζουν οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων σε Σύνοδο τους  που γίνεται στην Κέρκυρα με «οικοδεσπότη» το Ιόνιο πανεπιστήμιο.

Οι εργασίες της Συνόδου ξεκινούν κανονικά αύριο το πρωί, ενώ αργά το βράδυ αναμένεται να εκδοθεί και ψήφισμα των πρυτάνεων με τις αποφάσεις τους για τα θέματα που συζητήθηκαν. Πάντως, στα πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας επικρατεί ανησυχία με αφορμή την επικείμενη αποχώρηση συνολικά 1.700 διοικητικών υπαλλήλων τους.


Αρνητική σχετικά με το νέο Λύκειο η ΠΟΣΔΕΠ

Από την πλευρά της, η ΠΟΣΔΕΠ (Ομοσπονδία καθηγητών ΑΕΙ) εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση σχετικά με το περιεχόμενο του νέου νομοσχεδίου για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο του υπουργείου Παιδείας, ζητώντας μάλιστα συνάντηση με τον κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Μάλιστα προτείνει την αναβολή εφαρμογής των αλλαγών για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης για το σχολικό έτος 2014-15.   

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της η Ομοσπονδία, «είναι ιδιαίτερα αρνητική η μεθοδολογία την οποία εφάρμοσε το υπουργείο Παιδείας, στην κατάρτιση του σχεδίου νόμου, καθώς αγνόησε όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας (ΕΣΥΠ, ΙΕΠ) αλλά και τα ανώτατα συνδικαλιστικά όργανα του χώρου (ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ, ΟΛΜΕ κ.λ.π.)». «Προχωρά με συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες σε μια προσφιλή από παλιά για το υπουργείο περίοδο, αυτή των θερινών διακοπών, στη σύνταξη νομοσχεδίου χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό» τονίζουν οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι.

«Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν αποτελεί μία μεταρρυθμιστική προσπάθεια που τόσο πολύ έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αντίθετα χαρακτηρίζεται από έλλειψη οράματος και τόλμης για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα βοηθούσαν να θεσμοθετηθεί ένα σύγχρονο, αυτοτελές, αυτόνομο και αξιόπιστο πλαίσιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απλά συνιστά μια απόπειρα σύνθεσης ετερόκλητων προτάσεων (μερικές εκ των οποίων είναι θετικές), οι οποίες διατηρούν το κύριο πρόβλημα που υπονομεύει την εκπαιδευτική αυτονομία του Λυκείου: τον έντονα εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα που μετατρέπει το Λύκειο σε προθάλαμο  εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, και καταδικάζει τις μαθήτριες και τους μαθητές σε ατελείωτες ώρες φροντιστηρίων» αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

«Η Ομοσπονδία μας θεωρεί ως ουσιαστική και αναγκαία μεταρρύθμιση του Λυκείου την πρόταση που έχει καταθέσει από το 2009 και περιλαμβάνει τη θεσμοθέτηση του "Εθνικού Απολυτηρίου" ως το βασικό εφόδιο εισαγωγής στα ΑΕΙ, η οποία είχε υιοθετηθεί σε μεγάλο βαθμό από το ΕΣΥΠ.

«Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ προτείνει την αναβολή εφαρμογής των αλλαγών για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης για το σχολικό έτος 2014-15.    Αυτό θα επιτρέψει  τον ουσιαστικό επιστημονικό σχεδιασμό των αλλαγών, με βάση τις κατατεθειμένες προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας και των θεσμικών οργάνων και φορέων, και την προετοιμασία των συνθηκών (αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτικό υλικό, επιμόρφωση διδασκόντων),  ώστε να εφαρμοστεί μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό σύστημα» καταλήγει η ανακοίνωση.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)