Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 7η ενότητα Ε' Δημοτικού (Μουσική).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
24
Κριτήριο Αξιολόγησης
Τάξη: Ε΄
Ενότητα: 7η   Μουσική
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:


Α. Ακούω και γράφω

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................



Β. ΕΡΓΑΣΙΕΣ


1.        Υπογράμμισε όλα τα ρήματα στο παρακάτω κείμενο και ξεχώρισέ τα σε μεταβατικά, αμετάβατα και απρόσωπα.

            Η βροχή αντί να κόψει, δυνάμωσε. Έριχνε ολοένα και πιο δυνατά και φυσούσε. Περπατούσαν βιαστικά κρατώντας τα ψώνια και τα κουτάβια. Στη μάντρα συνάντησαν το Ζήσιμο να τον σέρνει η μάνα του από το χέρι, ενώ εκείνος κρατούσε κόντρα με τα πόδια. Ο πάνοπλος πολεμιστής ούρλιαζε και χτυπιόταν για την αδικία να του διακόψουν τις πολεμικές επιχειρήσεις κι ορκιζόταν εκδίκηση.
Μεταβατικά
Αμετάβατα
Απρόσωπα





















2.        Σχημάτισε θηλυκά ουσιαστικά σε –ια ή –εια.


Συνοδεύω    .....................................
Ελεύθερος   .....................................
Κακός         .....................................
Αδικώ          .....................................
Ασφαλής     .....................................
Δημιουργώ       .....................................
Γιατρεύω     .....................................
Οδηγώ         .....................................
Επιμελής     .....................................
Πολυτελής   .....................................
Δουλεύω     .....................................
Πρόεδρος    .....................................
Παιδεύω      .....................................
Υγιής           .....................................




3.        Να αναγνωρίσεις, αφού υπογραμμίσεις τις εξαρτημένες προτάσεις και να βρεις το συντακτικό τους ρόλο.
Φαίνεται πως θα βρέξει σήμερα.               (........................................................)
Ο Αντώνης ρώτησε αν είναι όλοι εδώ.       (........................................................)
Φοβάμαι μήπως δεν τα καταφέρω.           (........................................................)
Αυτό είναι ό,τι απέμεινε.                             (........................................................)
Χτυπούσε όποιον έβρισκε μπροστά του.   (........................................................)
Δε θέλει να φύγει ακόμα.                           (........................................................)
Όποιος θέλει ας έρθει μαζί μου.                (........................................................)
Απορώ γιατί δεν ήρθε στην εκδρομή.        (........................................................)


4.        Να χαρακτηρίσεις τις έντονα μαυρισμένες λέξεις ως προς τη συντακτική τους θέση και να συμπληρώσεις τον πίνακα που ακολουθεί.

            Η Γκρατσιέλα ήταν μια πεντάμορφη γάτα Αγκύρας που την είχα γνωρίσει κατά έναν περίεργο τρόπο χάρη δηλαδή σ’ ένα ποντίκι. Κυνηγώντας το ποντίκι αυτό είχα βρεθεί στον κήπο ενός πλουσιόσπιτου κι εκεί την είχα πρωτοδεί. Ήταν ξαπλωμένη ανάμεσα στις ανεμώνες και νιβόταν με τη ρόδινη γλωσσίτσα της. Τι ονειρεμένη ήταν! Τι υπέροχα μάτια ήταν αυτά! Τι βελούδινο κατάλευκο τρίχωμα είχε! Τι θεσπέσια γάτα ήταν αυτή! την αγάπησα με τα σωστά μου.
            Πήγα στη βίλα που ζούσε η Γκρατσιέλα. Την προστάτευε ένα μπουλντόγκ που ήταν κακομούτσουνο και κακότροπο, ονόματι Μπούλης. Ο Μπούλης ήταν συνήθως δεμένος σπιτάκι του και εμείς φροντίζαμε να δίνουμε τα ραντεβού μας σε απόσταση ασφαλείας απ’ αυτόν.  

Λέξη
Συντακτική θέση



















































Το αγαπημένο μου μουσικό όργανο

.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................             

        

Δημοσίευση σχολίου

24Σχόλια
  1. πολυ καλο με βοηθησε πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εεεεε δεν το λεσ και φοβερό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ χρησιμες ολες οι ασκησεις αλλα καλο θα ήταν καπου να βρισκαμε τις απαντησεις για ελεγχο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τί είναι η συντακτική θέση σας παρακαλώ την Τρίτη γράφω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΡΗΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

      Διαγραφή
  5. Σας παρακαλώ εξήγηστε μου τα μεταβατικά και τα αμεταβατα ρήματα!!εγκαίρως γιατί την τρίτη γράφω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τα μεταβατικά και τα αμεταβατα ρήματα!!εγκαίρως γράφω την τρίτη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρίξε εδώ μια ματιά: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2015/11/blog-post_811.html και θα λύσεις όλες σου τις απορίες.

      Διαγραφή
  7. Όταν λέει συντακτική θέση εννοεί υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τι ειναι εξαρτημένες προτάσεις και να βρεις το συντακτικό τους ρόλο?εγκαιρωσ αυριο γραφω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η τελευταία άσκηση θα μείνει κενή 😂😂😂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ καλό τεστ Τις λύσεις που βρίσκουμε;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Δημοσίευση σχολίου