Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 13η ενότητα Β' Δημοτικού (Μες στο μουσείο).

Αποστόλης Ζυμβραγάκης
0
1. Παρατήρησε την παρακάτω εικόνα και μετά γράψε μια παράγραφο γι’ αυτήν. Θα σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις:






 
 
                                                                                                                                                                                                                                                                       Ποια πρόσωπα απεικονίζονται;
Ποιες είναι οι αντιδράσεις των προσώπων;
Τι ακριβώς συμβαίνει;
Ποια είναι τα συναισθήματα που ένιωσες παρατηρώντας τον πίνακα;
Από πού εμπνεύστηκε ο ζωγράφος;






           ΛΥΤΡΑΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
               ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ- 1875







 2. Μπορείς να περιγράψεις τον πίνακα της τάξης;
ΣΧΗΜΑ, ΧΡΩΜΑ, ΜΕΓΕΘΟΣ, ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ!

.........................................................................................................
..........................................................................................................
...........................................................................................................
............................................................................................................
.............................................................................................................




3. Μπορείς να συμπληρώσεις τα αόριστα άρθρα που λείπουν;

Η δασκάλα ζήτησε από ……..  κορίτσι να σηκωθεί στον πίνακα.
Τον χτύπησε …….  αγόρι από το άλλο σχολείο.
…….  μέρα είδα  …….  παλιό συμμαθητή μου.
…….  από  τις  επόμενες μέρες θα σας επισκεφτώ.
Το ποδήλατο αυτό είναι  ……..  φίλου μου.             
 ……..  αδέσποτο σκυλί  ακολούθησε τον Κώστα.
 ……..  μαθήτρια  έχασε το μολύβι της.
Χθες συνάντησα  ……..  συμμαθήτριά μου.





4. Στις παρακάτω προτάσεις συμπληρώνω ένα κατάλληλο επίρρημα.

Ο πίνακας είναι ……………. από τα θρανία.
Η έδρα του δασκάλου είναι  ……………….. από τον πίνακα.
Η Αναστασία κάθεται ……………… από την Κωνσταντίνα.
Όταν βρέχει, τα παιδιά είναι …………… στην τάξη.
Όταν ο καιρός είναι καλός, τα παιδιά είναι …………… στην αυλή.




5. Συμπληρώνω τις παρακάτω προτάσεις και φράσεις με την κατάλληλη λέξη, στον κατάλληλο τύπο:
γραμμή
λύπη
ζάχαρη
τιμή


Το τρένο ξέφυγε από …………………….  .
Πήρε το λεωφορείο ……………………..   .
Κάνει δίαιτα για να διατηρήσει …………………  του .
Η ζωή έχει πολλές …………… .
Δίνω το λόγο …………………  μου.
Συμφωνήθηκε το πάγωμα ………………. .  .
Φέτος ……………… είναι τσιμπημένες.
Μου αρέσει το τσάι με λίγη ……………….  .

 Το εργοστάσιο …………….. θα κλείσει.





6. Να συμπληρώσετε τις προτάσεις με τα άρθρα της ή τις.

 Τα παιδιά μαζεύουν ________ πέτρες ________ αυλής.
Κάποιος χτυπά ________ καμπάνες ________ εκκλησίας.
Έβαλαν ιώδιο στις πληγές ________ Κατερίνας.
Πήγαμε στο σπίτι ________ Άννας και παίξαμε με ________ κούκλες ________.
Στην παραλία _________Αίγινας πέρασα __________ πιο ωραίες μέρες των διακοπών.



7. Να συμπληρώσετε τις προτάσεις με το οριστικό ή αόριστο άρθρο:

______ πατέρας της Αλίκης έφερε ______ λουλούδι.
______ βροχή χαλάει ______ φωλιές ______ πουλιών.
______ μαγαζί ______ γειτονιάς   κλείνει ______ μεσημέρι.
______ μωρό ______ μανάβη γεννήθηκε πέρσι ______ Αύγουστο.
______ βοσκός βόσκει ______ πρόβατά του όλη ______ μέρα.
______ γιαγιά έφυγε με ______ ξάδερφό της για ______ νησί.
______ μαθητές ξεκρέμασαν ______ ζωγραφιές ______ τάξης.
______ δασκάλα φώναξε ______ παππού ______ παιδιών.



8. Κάνε την αντιστοίχιση.

η κοιλιά
ö                   ö
γαβγίζει
ο σκύλος
ö                   ö
γουργουρίζει
το βόδι
ö                   ö
κακαρίζει
η μέλισσα
ö                   ö        
ζουζουνίζει
η κότα
ö                   ö
μουγκρίζει
το πρόβατο
ö                   ö
βελάζει




 


Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)